Bakan Kurum duyurdu: Yeni binalarda enerji kimliği zorunlu oluyor
Bakan Kurum duyurdu: Yeni binalarda enerji kimliği zorunlu oluyor
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon hedefi doğrultusunda hayata geçirilecek düzenlemeleri sosyal medya hesabından paylaştı. Kurum, "Yeni binalarda; enerji kimlik belgesi, bina yaşam döngüsü analizi belgesini devreye alıyoruz" dedi.
Haber Giriş Tarihi: 16.05.2026 11:17
Haber Güncellenme Tarihi: 16.05.2026 11:21
Kaynak:
İHA
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon hedefi doğrultusunda yeşil bina üretimini yaygınlaştıracak yeni düzenlemeleri hayata geçirdi. Resmi Gazete'de yayımlanan düzenlemelere ilişkin sosyal medya hesabından paylaşım yapan Bakan Kurum, "Çevre dostu yapılaşmayı yaygınlaştıracak düzenlememiz yayımlandı. 1 Ocak 2027'den itibaren 10 bin metrekare ve üzeri yeni binalarda; Enerji Kimlik Belgesi, Bina Yaşam Döngüsü Analizi Belgesini devreye alıyoruz. Sera gazı emisyonu düşük olan binalar için ‘Düşük Karbonlu Bina Belgesi' uygulaması getiriyoruz" mesajını verdi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bakan Kurum duyurdu: Yeni binalarda enerji kimliği zorunlu oluyor
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon hedefi doğrultusunda hayata geçirilecek düzenlemeleri sosyal medya hesabından paylaştı. Kurum, "Yeni binalarda; enerji kimlik belgesi, bina yaşam döngüsü analizi belgesini devreye alıyoruz" dedi.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon hedefi doğrultusunda yeşil bina üretimini yaygınlaştıracak yeni düzenlemeleri hayata geçirdi. Resmi Gazete'de yayımlanan düzenlemelere ilişkin sosyal medya hesabından paylaşım yapan Bakan Kurum, "Çevre dostu yapılaşmayı yaygınlaştıracak düzenlememiz yayımlandı. 1 Ocak 2027'den itibaren 10 bin metrekare ve üzeri yeni binalarda; Enerji Kimlik Belgesi, Bina Yaşam Döngüsü Analizi Belgesini devreye alıyoruz. Sera gazı emisyonu düşük olan binalar için ‘Düşük Karbonlu Bina Belgesi' uygulaması getiriyoruz" mesajını verdi.
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler
Bursa'da kaçtı, kıskıvrak yakalandı! Savunması şaşkınlık yarattı
Bursa'da trafikte tehlikeli seyreden sürücüye 22 bin lira ceza
Kutsi rüzgarı festival coşkusunu zirveye taşıdı
Kent Konseyi’nden ‘Yaza Merhaba’ resim sergisi
Gaz istasyonunda korkunç patlama: 6 ölü
Son 10 yılın en büyük uyuşturucu operasyonu
TBMM Başkanı Kurtulmuş'tan 'Yeni Anayasa' mesajı
Özger Özel: Yarın benim konuşacağım grup toplantısı yapılacak
Bursa'da istinat duvarından düşen adamdan acı haber