Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: "70 civarında yap-işlet-devret projesinde yaklaşık 51 milyar dolarlık yatırım yapıldı" dedi.
Haber Giriş Tarihi: 22.06.2025 11:02
Haber Güncellenme Tarihi: 22.06.2025 11:04
Kaynak:
İHA
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 27-28-29 Haziran tarihlerinde yapılacak ‘Küresel Ulaştırma Forumu' öncesinde basın mensuplarıyla bir araya geldi ve gündemdeki konular hakkında bilgi verdi.
Uraloğlu, kamu-özel iş birliği modeliyle bugüne kadar yaklaşık 70 civarında yap-işlet-devret (YİD) projesinin hayata geçirildiğini ve bu projeler kapsamında yaklaşık 51 milyar dolarlık yatırım yapıldığını açıkladı.
Uraloğlu, kamu-özel iş birliği kapsamında inşa edilen otoyolların işletme sürelerinin sona ermesiyle ilgili olarak da değerlendirmelerde bulundu. En erken 2028 itibarıyla otoyolların kamuya devredileceğini belirten Uraloğlu, "Öngörülen süreçte bu firmalar buraları yapıyorlar, işletiyorlar ve bize teslim ederken de ağır bakımını yaparak teslim ediyorlar" dedi.
Maliyeti 83 milyar dolar
Söz konusu otoyolların gelecekteki işletme modeliyle ilgili olarak ise Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı: "Bunların elbette yeniden işletilmesini ihale etmiş olabiliriz. Makul ücretler noktasında muhtemelen ya Karayolları Genel Müdürlüğümüz kendisi işletir ya da bir işletme modeliyle onu ihale eder. Ama 2034 yılına geldiğimizde, bu otoyolları devraldığımızda, gerek kendimiz işletelim gerekse bir işletmeciye verelim, Ulaştırma Bakanlığı'nın ödenek ihtiyacı problemi olmamış olacak. Böyle de kıymetli bir yapıdan bahsediyoruz." Bakan Uraloğlu, aynı projelerin bugünkü koşullarda yapılması durumunda yaklaşık maliyetin 83 milyar dolar olacağını belirtti. Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul'da yürütülen bir metro projesi için AB'den sağlanan 60 milyon avroluk kredinin, ilgili işte kullanılmadığını söyledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bakan Uraloğlu'ndan ‘Yap-İşlet-Devret' açıklaması
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: "70 civarında yap-işlet-devret projesinde yaklaşık 51 milyar dolarlık yatırım yapıldı" dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 27-28-29 Haziran tarihlerinde yapılacak ‘Küresel Ulaştırma Forumu' öncesinde basın mensuplarıyla bir araya geldi ve gündemdeki konular hakkında bilgi verdi.
Uraloğlu, kamu-özel iş birliği modeliyle bugüne kadar yaklaşık 70 civarında yap-işlet-devret (YİD) projesinin hayata geçirildiğini ve bu projeler kapsamında yaklaşık 51 milyar dolarlık yatırım yapıldığını açıkladı.
Uraloğlu, kamu-özel iş birliği kapsamında inşa edilen otoyolların işletme sürelerinin sona ermesiyle ilgili olarak da değerlendirmelerde bulundu. En erken 2028 itibarıyla otoyolların kamuya devredileceğini belirten Uraloğlu, "Öngörülen süreçte bu firmalar buraları yapıyorlar, işletiyorlar ve bize teslim ederken de ağır bakımını yaparak teslim ediyorlar" dedi.
Maliyeti 83 milyar dolar
Söz konusu otoyolların gelecekteki işletme modeliyle ilgili olarak ise Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı: "Bunların elbette yeniden işletilmesini ihale etmiş olabiliriz. Makul ücretler noktasında muhtemelen ya Karayolları Genel Müdürlüğümüz kendisi işletir ya da bir işletme modeliyle onu ihale eder. Ama 2034 yılına geldiğimizde, bu otoyolları devraldığımızda, gerek kendimiz işletelim gerekse bir işletmeciye verelim, Ulaştırma Bakanlığı'nın ödenek ihtiyacı problemi olmamış olacak. Böyle de kıymetli bir yapıdan bahsediyoruz." Bakan Uraloğlu, aynı projelerin bugünkü koşullarda yapılması durumunda yaklaşık maliyetin 83 milyar dolar olacağını belirtti. Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul'da yürütülen bir metro projesi için AB'den sağlanan 60 milyon avroluk kredinin, ilgili işte kullanılmadığını söyledi.
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler
Ev yangınında kundaklama şüphesi
Bursa'da yakalanacağını anladı, intihar etti
Bursa'da 13 yaşındaki Hazar evinin balkonunda karga besliyor
Bursa'nın o mahallesi 'Leylek Şehri'ne döndü
BUÜ KARAKUM, geleneksel sanatı geleceğe taşıyor
Osmangazi'de duatlon heyecanı
BTÜ’den yol ömrünü uzatacak asfalt projesi
Bursa’da 20 yılda binlerce özel çocuğun hayatına dokundular
Kestel'den kadınlara özel sağlıklı yaşam desteği