Çorum'un Sungurlu İlçesi'ne bağlı Büyükincesu köyünde görülen şap hastalığı nedeniyle 15 köy ve merkez mahalleleri karantinaya alındı. İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri köylerde aşılama çalışması başlattı.
Haber Giriş Tarihi: 07.08.2023 13:18
Haber Güncellenme Tarihi: 07.08.2023 13:18
Kaynak:
İHA
İlçeye bağlı Büyükincesu Köyünde şap hastalığı nedeniyle, 10 kilometre çapı içerisinde kalan Küçükincesu, Kamışlı, Çavuş, Kırankışla, Akçalı, Kemallı, Küçükpolatlı, Tatlı, Göller, Beşkız, Körkü, Salman, Ayağıbüyük, Gökçam Köylerinin ve Çiftlik Mahallesi hariç merkez mahalleleri karantinaya alındı. Bölgeye hayvan ve hayvansal ürünlerin giriş ve çıkışlarına kısıtlanma getirilirken, hayvanların ise meraya bırakılması yasaklandı.
'Aşılama çalışmalarına başlandı'
İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri köylerde aşılama çalışması başlattı. İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü Veteriner Hekim Semih Yaman, “Büyükincesu Köyü’nde şap hastalığı çıktı. 3 kilometre çapında koruma, 10 kilometre çapında ise gözetim bölgesi oluşturuldu. Bu alan içerisinde 15 köy ve merkez var. Bu çerçevede Küçük Polatlı Köyü’ne aşılamaya geldik. Şimdi sığırların aşılaması bitmek üzere. Daha sonra küçükbaş aşılamasına başlayacağız. Bu hafta içinde yaklaşık 7 bin 500 büyükbaş, 7 bin 500 ise küçük baş hayvanın aşılamasını tamamlamayı planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
O ilçede şap paniği: 15 köy karantinaya alındı
Çorum'un Sungurlu İlçesi'ne bağlı Büyükincesu köyünde görülen şap hastalığı nedeniyle 15 köy ve merkez mahalleleri karantinaya alındı. İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri köylerde aşılama çalışması başlattı.
İlçeye bağlı Büyükincesu Köyünde şap hastalığı nedeniyle, 10 kilometre çapı içerisinde kalan Küçükincesu, Kamışlı, Çavuş, Kırankışla, Akçalı, Kemallı, Küçükpolatlı, Tatlı, Göller, Beşkız, Körkü, Salman, Ayağıbüyük, Gökçam Köylerinin ve Çiftlik Mahallesi hariç merkez mahalleleri karantinaya alındı. Bölgeye hayvan ve hayvansal ürünlerin giriş ve çıkışlarına kısıtlanma getirilirken, hayvanların ise meraya bırakılması yasaklandı.
'Aşılama çalışmalarına başlandı'
İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri köylerde aşılama çalışması başlattı. İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü Veteriner Hekim Semih Yaman, “Büyükincesu Köyü’nde şap hastalığı çıktı. 3 kilometre çapında koruma, 10 kilometre çapında ise gözetim bölgesi oluşturuldu. Bu alan içerisinde 15 köy ve merkez var. Bu çerçevede Küçük Polatlı Köyü’ne aşılamaya geldik. Şimdi sığırların aşılaması bitmek üzere. Daha sonra küçükbaş aşılamasına başlayacağız. Bu hafta içinde yaklaşık 7 bin 500 büyükbaş, 7 bin 500 ise küçük baş hayvanın aşılamasını tamamlamayı planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler
Fenerbahçe Beko finalde
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz’dan ara seçim açıklaması
Ziya Kaya Mahallesi'nin muhtarı belli oldu
Bursa'da su tankeri site bahçesine devrildi
Bursa'da korkunç kaza: 6 yaralı
Panorama 1326’daki konsere Adnan Kurtuluş’tan tepki
Aziz Yıldırım: Gerekli olan takviyeleri yapacağız
Aziz Yıldırım, bir kez daha Fenerbahçe'nin başına geçti
TOFAŞ Basketbol Altyapı seçmelerı̇ gerçekleştirildi