Hava Durumu

Otomotiv sektöründe ‘Servis Savaşları’ başladı

Otomotiv sektörünün servis ayağında sürecin her geçen gün daha büyük bir darboğaza girdiğini belirten Çözüm Merkezi Otomotiv Genel Müdürü Kadir Abay, “Araçlarla ilgili servis tarafında işi standartlara uygun yapan firmalar ile merdiven altı tesisler arasındaki haksız rekabet had safhaya ulaştı” dedi.

Haber Giriş Tarihi: 22.05.2024 18:01
Haber Güncellenme Tarihi: 22.05.2024 18:02
Kaynak: (BÜLTEN)
Otomotiv sektöründe ‘Servis Savaşları’ başladı

Grey market dahil 2005 model ve üzeri tüm araçlara bakım-onarım hizmeti veren Çözüm Merkezi Otomotiv, teknoloji ve müşteri odaklı yatırımları ile yüzde yüz memnuniyet ilkesi kapsamında çalışmalarına devam ediyor. Açık ve kapalı toplamda bin metrekarelik alan üzerinde faaliyetlerini sürdürdüklerini belirten Çözüm Merkezi Otomotiv Genel Müdürü Kadir Abay, “Otomobil ve hafif ticari araç grubunda yetkili özel servis statüsü ile kalite standartlarına uygun ve çevreye duyarlı bir biçimde faaliyetlerimize devam ediyoruz. Gelişen otomobil teknolojisine paralel olarak biz de bünyemizdeki teknolojiyi geliştiriyor, yatırımlar yapıyoruz. Mevcut kapasitemizi en verimli şekilde kullanmak adına operasyonumuzu sürekli gözetim altında tutarken hiçbir işlemi kapalı kapılar ardında yapmıyoruz. Atölye alanımız bu sebeple tamamen şeffaf bir biçimde görülecek şekilde tasarlandı. Günlük ortalama 20 araca hizmet veriyoruz. Nihai kullanıcının yanı sıra filo müşterilerimize de aynı hassasiyetle yaklaşıyoruz” dedi. 

“MESEM PROJESİNİ DESTEKLİYORUZ”
Sektördeki ana sorunların yetişmiş eleman ve haksız rekabet olduğunu vurgulayan Abay, “Biz Çözüm Merkezi Otomotiv olarak MESEM projesini destekliyor ve aktif olarak içerisinde yer almaya özen gösteriyoruz. Bu sayede sektörün ihtiyaç duyacağı ustalar, piyasa dinamiklerini ancak sahadaki tecrübe ile öğrenebileceğinden projenin katma değeri oldukça yüksek.  Otomotivin servis kısmında fark yaratmak için iyi bir ekibe ihtiyaç var biz bunu sağlayabilmek adına ekibimizin eğitimlerini ve güncel teknolojileri takip etmesini önemsiyoruz. Bu alanda personelimize yatırım yapıyoruz. Bu da kaliteyi direkt etkiliyor. Yasal mevzuatları, ilgili belgelendirme süreçlerini, bakanlık taleplerini harfiyen yerine getirip standartlara uygun hizmet vermeye gayret ederken, hiçbir konuya haiz olmayan ya da işi arka kapılarından yapmaya çalışan insanlar ile kıyaslanıyoruz. Hal böyle olunca rekabetin şartları eşit olmuyor. Sektördeki denetim eksikliği de aslında burada rol oynuyor. İşi kuralına göre yapanlar ne yazık ki cezalandırılıyor diyebiliriz” ifadelerini kullandı. 


“ELEKTİRKLİ ARAÇLAR ‘EĞİTİM’E TAKILDI”
Elektrikli araçların her geçen gün hayatımıza dahil olmaya başladığını ve bu araçların servis tarafındaki yatırımlarının ise aynı hızda gerçekleşmediğini belirten Abay, “Elektrikli araçlar her geçen gün daha çok hayatımıza giriyor. Biz elektrikli araç bakım ve onarımı konusunda gereken yatırım için kendimizi hazırladık. Eğitim süreçleri ile ilgili durumları da yakından takip ediyoruz. Şu anda bazı firmalar çatı anlaşmalarla süreci yönetiyor ama baktığınız zaman oralarda da yığılmalar başladı. Nitelikli işgücüne yönelik ihtiyaç var ve bu konuda teşviklerin sağlanması oldukça önemli” diye konuştu.

Kaynak: (BÜLTEN)

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.