Sosyal medyanın dev ismi Facebook, kullanıcıların arkadaşlarıyla etkileşimlerini artırmayı hedefleyen "Arkadaşlar" adını verdiği yeni bir sekmeyi hayata geçirdi.
Haber Giriş Tarihi: 28.03.2025 13:43
Haber Güncellenme Tarihi: 28.03.2025 13:44
Kaynak:
İHA
Yeni "Arkadaşlar" sekmesi, yalnızca arkadaşlarınızın içeriklerini gösteren bir tasarım sunarak önerilen içeriklerin hakim olduğu genel akıştan ayrışıyor. Kullanıcılar, bu sekme sayesinde yalnızca arkadaşlarının gönderilerini, hikayelerini ve Reels videolarını görebilecek; aynı zamanda doğum günü hatırlatmaları ve arkadaşlık isteklerini de buradan yönetebilecek.
Kullanıcılar için ne anlama geliyor?
Facebook'un bu yeni "Arkadaşlar" sekmesi, sosyal medya platformunda kişisel bağlantılara daha fazla odaklanmak için atılmış önemli bir adımı temsil ediyor. Kullanıcılar artık karmaşık algoritmalardan ve önerilen içeriklerden uzak bir alanda, sadece arkadaşlarının paylaşımlarını görebilecek. Bu özellik, bireyler arası etkileşimi güçlendirme ve kullanıcıların daha anlamlı bağlantılar kurmasını sağlama amacı taşıyor.
Algoritmalardan bağımsız bir deneyim, kullanıcıların zaman çizelgelerini daha fazla kontrol etmesine olanak tanırken, paylaşımların daha samimi ve özel bir hale gelmesini de destekliyor. Doğum günü hatırlatmaları ve arkadaşlık isteklerinin bu sekmeye entegre edilmesi, sosyal medya deneyimini yönetilebilir ve düzenli bir biçime sokuyor. Bu durum, kullanıcıların gerçekten önem verdikleri kişilerle olan ilişkilerini ön plana çıkararak sosyal medya tüketim alışkanlıklarını iyileştirme potansiyeline sahip.
Ayrıca, "Arkadaşlar" sekmesinin önerilen içeriklerden arındırılmış yapısı, sosyal medyanın zaman zaman eleştirilen "dikkat dağıtıcı" yönlerini minimize etmeye yönelik bir çözüm olabilir. Böylelikle kullanıcılar, daha anlamlı içeriklere odaklanabilir ve dijital sosyal yaşamlarını daha kişisel bir düzeyde deneyimleyebilir.
Hangi bölgelerde kullanıma sunuldu?
Şu anda yalnızca ABD ve Kanada’da kullanıma açılan bu yeniliğin, 2025 yılı boyunca daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşması bekleniyor. Facebook, ilerleyen dönemde başka "Orijinal Facebook" özelliklerini de geri getirmeyi planladığını açıkladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Facebook'tan nostaljik adım
Sosyal medyanın dev ismi Facebook, kullanıcıların arkadaşlarıyla etkileşimlerini artırmayı hedefleyen "Arkadaşlar" adını verdiği yeni bir sekmeyi hayata geçirdi.
Yeni "Arkadaşlar" sekmesi, yalnızca arkadaşlarınızın içeriklerini gösteren bir tasarım sunarak önerilen içeriklerin hakim olduğu genel akıştan ayrışıyor. Kullanıcılar, bu sekme sayesinde yalnızca arkadaşlarının gönderilerini, hikayelerini ve Reels videolarını görebilecek; aynı zamanda doğum günü hatırlatmaları ve arkadaşlık isteklerini de buradan yönetebilecek.
Kullanıcılar için ne anlama geliyor?
Facebook'un bu yeni "Arkadaşlar" sekmesi, sosyal medya platformunda kişisel bağlantılara daha fazla odaklanmak için atılmış önemli bir adımı temsil ediyor. Kullanıcılar artık karmaşık algoritmalardan ve önerilen içeriklerden uzak bir alanda, sadece arkadaşlarının paylaşımlarını görebilecek. Bu özellik, bireyler arası etkileşimi güçlendirme ve kullanıcıların daha anlamlı bağlantılar kurmasını sağlama amacı taşıyor.
Algoritmalardan bağımsız bir deneyim, kullanıcıların zaman çizelgelerini daha fazla kontrol etmesine olanak tanırken, paylaşımların daha samimi ve özel bir hale gelmesini de destekliyor. Doğum günü hatırlatmaları ve arkadaşlık isteklerinin bu sekmeye entegre edilmesi, sosyal medya deneyimini yönetilebilir ve düzenli bir biçime sokuyor. Bu durum, kullanıcıların gerçekten önem verdikleri kişilerle olan ilişkilerini ön plana çıkararak sosyal medya tüketim alışkanlıklarını iyileştirme potansiyeline sahip.
Ayrıca, "Arkadaşlar" sekmesinin önerilen içeriklerden arındırılmış yapısı, sosyal medyanın zaman zaman eleştirilen "dikkat dağıtıcı" yönlerini minimize etmeye yönelik bir çözüm olabilir. Böylelikle kullanıcılar, daha anlamlı içeriklere odaklanabilir ve dijital sosyal yaşamlarını daha kişisel bir düzeyde deneyimleyebilir.
Hangi bölgelerde kullanıma sunuldu?
Şu anda yalnızca ABD ve Kanada’da kullanıma açılan bu yeniliğin, 2025 yılı boyunca daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşması bekleniyor. Facebook, ilerleyen dönemde başka "Orijinal Facebook" özelliklerini de geri getirmeyi planladığını açıkladı.
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler
Bursaspor Basketbol'a ceza kesildi
Akran zorbalığında silahlar konuştu
Barcelona yuvasına döndü
Sarıyer'den soruşturma talebi
TFF'den Galatasaray maçı değişikliği
Erdoğan'dan Bakü'de kalıcı barış mesajı
Bakan Yerlikaya açıkladı: 6 kişi hayatını kaybetti
Fenerbahçe, Kayserispor'a hazırlandı
Maden suyu sektörü bir araya geldi