Başka bir şehirden Bursa’ya üniversite okumaya gelenler iyi bilir.
Tatillerde eve giderken aile üyelerinin istediği ilk şey Bursa’nın o meşhur kestane şekeri olur.
Malum;
Bursa’nın iri ve lezzetli kestanesinin namı ülke sınırlarını çoktan aştı…
Kış aylarında şehri gezerken seyyar kestane kebapçıları köşe başlarında görmek, o nefis kokuyu 10 metre öteden almak çok normaldir.
Bursa Bıçağı, cantık, cevizli lokum, döner kebabı gibi kestane şekeri de bu şehrin önemli değerlerinden biri.
İşte bu değer coğrafi işaret tescil belgesi aldı.
Döner kebabı, Bursa Bıçağı, cantık, cevizli lokum, pideli köfte, kestane şekeri, Santa Maria armudu, Gemlik zeytini, siyah incir, süt helvası, tahinli pide, üzüm şırası, Bursa İpeği, şeftali, Gemlik Atı, Gürsu Deveci Armudu, Bursa Havlusu, Zeyniler Hınkalı, İnegöl köfte, Hasanağa Enginarı, Karacabey Soğanı, Keles kirazı, Mustafakemalpaşa Tatlısı, Müşküle İğne Oyası, Orhangazi Gedelek Turşusu, Yenişehir biberi, İnegöl Cerrah kuru fasulyesi, İnegöl sütlü kadayıfı, İnegöl Çıbrıkası, İznik Derbent dokuması, İznik Müşküle Üzümü, İznik Çinisi ise daha önce coğrafi işaret tescil belgesi alınan ürünler.
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmaları ile Bursa kestanesi için ‘Coğrafi İşaret Tescil Belgesi’ alındı ve böylece Bursa’nın Coğrafi İşaret Tescil Belgeli değeri 33’e çıkmış oldu.
Böylece Bursa, Marmara Bölgesi’nde en fazla coğrafi işaret alan şehir durumuna geldi.
Büyükşehir Belediyesi Keles çörek otu yağı’ ve ‘Keles sorgun peyniri’ ile ilgili Coğrafi İşaret ve Tescil Belgesi için Türk Patent Kurumuna müracaat etti.
Konuya yönelik açıklama yapan Başkan Aktaş, “Bursa’mızda güçlü sanayimiz, denizimiz, gölümüz, dağımız, ovamız, yaylalarımız, meyvemiz, sebzelerimiz var. Allah'a şükür yaptığımız çalışmalarla Yenişehir biberi ve Keles kirazı için coğrafi işaret tescil belgesi almıştık. Şimdi de ‘Bursa kestanesi’ni de tescillemiş olduk. Ürünlerimizin dünya literatürüne girmesi adına bu tescil önemli ve değerli. Amacımız bu tescilleri daha da artırmak” dedi.
Bildiğiniz üzere;
Coğrafi işaretli ürünlerin dünyadaki pazar payı yüksek oluyor.
Bu işaret ürüne dinamik pazarlama gücü katıyor.
Ayrıca ürünün korunması sağlanıyor ve bu durum kırsal kalkınmaya katkı sağlıyor.
Coğrafi işaret alan ürünler geleneksel ürün olduğu için aslına uygun bir şekilde gelecek nesillere de ulaşması sağlanıyor.
Türkiye’de 1545 adet coğrafi işaretli ürün var ve 33’ü Bursa’da.
Bu önemli bir başarı.