Hava Durumu

BURSKOOP’a bağış zamanı

Yazının Giriş Tarihi: 15.04.2023 06:00
Yazının Güncellenme Tarihi: 14.04.2023 15:52

Bayram geliyor!

Haftaya bugün tatilde olacağız.

Zaman ne kadar çabuk geçti değil mi?

Ama günlerin takılıp kaldığı, mutlu anların hayal gibi geldiği insanlar da var aramızda.

Kim olduklarını düşünmeye gerek var mı?

İki ay önce milyonlarca insanın gelecek planları, heyecanları enkaz altında kaldı, binlerce kişi hayatını kaybetti.

Şimdi bizler içimize sinerek nasıl bayram kutlayacağız?

Ailesini kaybetmiş çocuklara aile, çocuklarını kaybetmiş olanlara evlat olmak gerek.

Yaraları beraber sarmak için canla başla çalışmaya devam etmemiz lazım.

Onları unutmadığımızı göstererek yapacağız bunu.

Yardımların sürekliliğini gönüllü olarak üzerimize düşenleri yerine getirerek sağlayacağız.

Aldığımız bilgilere göre şehrimizde belediyelerin depremzedeler için hazırladığı ve yardımlar sayesinde oluşturulan mağazalar hala açık, çalışıyor. Her hafta erzak kolisi, her ay hijyen kolisi dağıtılıyor.

Psikolojik destek için ise uzmanlar hem deprem bölgesinde sahada çalışıyor hem de Bursa’ya gelenlere hizmetler sunuyor.

Vatandaşların elini çektiği noktada yardımlar için kamu kurumları devreye giriyor.

Öyle ya da böyle yavaş yavaş kötü anları unutacağız.

Önemli olan geride kimseyi bırakmadan ilerleyebilmek.

***

Bayramda depremzede çocukların yüzünü güldürecek bir kampanya haberi Bursa Kalkınma ve Eğitim Kooperatifi’nden geldi.

BURSKOOP, Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından ihtiyaç sahibi öğrencilerin eğitimine katkı sağlamak için kurulan bir kooperatif.

Meslek lisesi ve üniversitede olmak üzere 10 bin öğrenciye burs veren BURSKOOP, ‘Her Bağış Bir Tebessüm’ sloganıyla Ramazan ayı başında yardım kampanyası başlattı.

Arife gününe kadar yapılacak her bin liralık bağış, depremzede çocuklara bayramlık olarak dönecek!

Aynı kampanya kapsamında 100 ve 200 liralık bağışlarla da çocuklara zekâ oyunu hediye edilebilecek.

Güzel düşünülmüş bu çalışmaya katkı sunmak isterseniz eğer Bursa Kalkınma ve Eğitim Kooperatifi’nin banka hesabına bağış yapabilirsiniz!

Buna benzer başka uygulamaları da duymak istiyoruz tabii ki.

Bununla sınırlı kalmamalı!

*****************************************************************

Suçlu, Gerilla Pazarlama

Satın alma karar mekanizmamız çalışırken bazı dış koşullardan etkileniyoruz.

Ürünün kendisi, kalitesi, fiyatı, ambalajı, ikamesinin hali derken aslında reklamın etkisinde kalışımızı gözden kaçırıyoruz.

Çünkü çok doğru ürünü aldığımızı zannederken sonradan pişmanlık duyduğumuz harcamalar yaptığımızı fark edebiliyoruz.

Süreci bu kadar iyi yönetirken nasıl oluyor da yanılıyoruz?

Suçlusu zihnimize sinsice marka yerleştiren Gerilla Pazarlama!

Markanın öne çıkarılmak istenilen ürünü ya da logosu standart reklam ve tanıtım alanları dışında insanların karşısına çıkarılarak uygulanan bu pazarlama şekli sihirbazlık gibi.

Halka açık park alanlarında bulunan heykeller, yaya geçitleri, köprüler, binaların dış cepheleri gibi yerler kullanılır bunun için.

Öyle açıkça ben reklamım diye de bağırmasına gerek yok.

Bir rengin, bir şeklin zaten o markayı aklınızda kodladığınız yerden çağırması an meselesi.

Gerilla, ürün veya marka hakkında büyük bir izlenim bırakmak için tüketiciyi şaşırtma odaklıdır.

Tüketicilerin etkileşimini artıran ve unutulmaz bir deneyim yaratmak için tasarlanmış bir reklamcılık dehasıdır!

Üstelik yüksek bütçelere de gerek olmadığı için son dönemde bu tutundurma şekli çok tercih ediliyor.

Sosyal medyada görmüş olabileceğiniz bir videoyu hatırlatmak istiyorum.

Yüksek güvenlikli kırılmaz camı tanıtmak için otobüs duraklarına içi para dolu cam alanlar konmuştu.

Camı kırmayı başaran içindeki 1 milyon doların sahibi olacaktı.

Ne yollar denendi, kimse başaramadı.

Kazanan tabii ki bu gerilla taktiğini kullanan firma oldu!

Buna benzer örnekleri çevrenizde gözlemleyin ve hatta bana da iletin.

‘Yaratıcı diğer binlerce reklamdan gerilla pazarlamayı nasıl ayırt edeceğiz?’ diye sorabilirsiniz.

Sıra dışı olmak ve düşük maliyet işin püf noktası.

Gördüğünüz zaman sizi gülümsetecek, etkileyecek, vay be dedirtecek bir şey olacak.

Kim bilir nelere gereksiz harcamalar yaptık.

Hepsi pazarlama sanatının kurbanı olmamızdan kaynaklandı.

Yine de kızamıyorum çünkü işleri bu!

Yükleniyor..
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.