Geçtiğimiz hafta Marmarabirlik'teki bilançolarla ilgili gelişmeler kamuoyuna yansımıştı.
Birkaç gün evvel de uzun yıllardır görevini sürdüren Hidamet Asa'nın yapılan Yönetim Kurulu sonucunda yeniden başkanlığa getirilmediği haberi 'sürpriz' koduyla bültenlere girdi.
Ancak Marmarabirlik'in iç yapısını bilenler için Asa'nın yeniden Yönetim Kurulu Başkanlığı’na seçilmemesi sürpriz niteliğinde değildi.
BEKLENEN GELİŞME
Zeytin fiyatlarının açıklanmasının ardından üreticilerden alınan yoğun tepkilere, bilançoda açıklanan rekor zarar da eklenince Asa koltuğunu kaybetmiş oldu.
Marmarabirlik Bursa'nın olduğu kadar Türkiye'nin de önemli tarımsal kuruluşlarından birisi.
Bu köklü kuruluştan da beklenti bir hayli yüksekti.
Hidamet Asa'nın gidişinde yönetimsel bakış açılarının ve Marmarabirlik'in misyonunun tamamıyla sahaya yansıtılamamasının da etkisi olduğunu düşünüyorum.
PİYASAYI REGÜLE EDEMEYEN MARMARABİRLİK
Üstü kapalı ifadeyi açmak gerekirse, uzun başkanlık dönemlerinde Hidamet Asa'nın ve önceki Başkan Refi Tavioğlu'nun yönetimleri esnasında Marmarabirlik esas kuruluş misyonu olan; üreticiyi tüccara karşı ezdirmemek ve tüketicilere de kaliteli ve uygun fiyatlı ürünler sunmayı ne yazık ki gerçekleştiremedi.
Bu tip üretici birliklerinden beklenenlerin başında olan hatta varlık sebepleri olan piyasayı regüle etmeyi Marmarabirlik gerçekleştiremedi.
Marmarabirlik, Tavioğlu ve Asa dönemlerinde; zeytinin var yılında fiyatların düşmesine engel olamadığı gibi zeytinin yok yılında da tüketicileri tüccarların insafından kurtaramadı.
YILDIZ, MARMARABİRLİK'İ MORGDAN ÇIKARTIR
Yapılan yönetim kurulu toplantısında başkanlığa getirilen Ali Yıldız ismi camia için bilindik bir isim.
Ayrıca Ali Yıldız'ın başkanlığına gelen ilk tepkiler oldukça olumlu.
Ali Yıldız Mudanya Kooperatifi'nin başkanlığını bir süredir sürdürüyordu.
Genç ve dinamik bir isim.
Kendisinin olaylara bakışını ve vizyonunu bildiğim için oldukça umutluyum. Çok uzun yıllardır ataletin hakim olduğu, üretici ve tüketiciyi sıklıkla mağdur eden Marmarabirlik'te eskinin defolarının kısa sürede giderileceğine eminim. Ali Yıldız'ı tanıdığımız kadarıyla:
Vizyon ile misyon açısından yeniden Marmarabirlik'i hayata döndürür yorumunu yapabilirim.
YENİ DÖNEMDEN BEKLENTİLER
Kısa süre içerisinde kolları sıvayarak mevcut tabloyu yoluna sokmasını beklediğimiz Ali Yıldız'dan; Marmarabirlik'in geriye giden marka değerini yükseltmesini, özel üretimler, alt markalar ve özellikle zeytinyağı ihracatı konusunda adımlar atmasını umuyoruz.
Tüm Kuzey Afrika hattının ve İspanya'nın çoğu kesiminde sellere bağlı büyük rekolte kayıplarının olduğu bir yılda, bizde ürün bolluğu varken ihracatı bir fırsat olarak sadece benim gibi bir avuç insan görüyor olamaz diye umut ediyorum. Yeni dönemde konjonktürel fırsatlara karşı da daha duyarlı ve fırsatları ıskalamayan bir Marmarabirlik sahne almalı.
Büyük bir özveri ile üreten zeytin çiftçisi için güzel günlerin başlaması dileğiyle…