Hava Durumu

Pazarlama çılgınlığı: Kuralsız yaratıcılık

Yazının Giriş Tarihi: 17.07.2025 00:05
Yazının Güncellenme Tarihi: 17.07.2025 00:05

Adına ne derseniz deyin: yaratıcı çılgınlık, kontrollü delilik ya da yapay zekâ eşliğinde fikir üretme kampı. Önemli olan sonuçta ortaya çıkan ilham ve absürtlük dozunun oranı.

Bir süredir üzerinde çalıştığım beş farklı yaratıcı senaryo var. Bunların her biri, içerik üreticileri, marka uzmanları ve fikir kaslarını çalıştırmak isteyen herkes için biçilmiş kaftan. İlk senaryo, benim üç kişilik hayali bir ekip kurmamla başlıyor. Biri netlik takıntılı, diğeri duygusal, sonuncusu ise eleştirel ve dobra. Bunlar bir araya gelip fikrinizi parçalara ayırıyor. Amaç kimseyi memnun etmek değil, gerilimi kullanarak fikri parlatmak. Ben buna "Yaratıcı Gerginlik Paneli" diyorum.

İkinci senaryo, isim bulmakta çuvallayanlara hitap ediyor. 20'şerlik üç liste hazırlıyorum ve diyorum ki: "İçinden üç tanesini seç ya da hiç seçme. Yeter ki dürüst ol." Kelime oyunları, mitolojik referanslar, uydurma kelimeler... Ne ararsan var. Üstelik yapay zekâya değil kendime meydan okuyorum.

Sonra sıra geliyor hızlı ve dağınık reklam fikirlerine. "Çirkin başlık güzeldir" ilkesini benimsiyorum. On başlık veriyorum, bazıları mantıklı, bazıları saçma. Amaç, düşünme sınırlarını genişletmek. İlk fikirler zaten asla mükemmel olmaz. O yüzden önce çirkinlik, sonra temizlik!

Bir diğer senaryo, içerik üretiminde klişelere savaş açıyor. Herkesin yaptığına zıt bir şey öneriyorum: Ciddiysen espri yap, öğreticiysen sırları açığa çıkar. İlla ki dikkat çeken bir fikir çıkar. Deneysel, tuhaf ve biraz da fazla gelen her şey burada mübah.

Ve finalde: "Kötü Fikir Kampanyası". Evet, bile isteye kötü kampanya fikirleri üretiyorum. İçlerinde komik olan da var, tehlikeli olan da. Amaç kötü fikirlerin içindeki yaratıcı cevheri bulmak. Çünkü bazen en absürt düşünce, seni harika bir fikre götürebilir. Tabii yeterince cesursan.

Özetle şunu diyebilirim: yaratıcı olmak, çoğu zaman saçmalama cesareti gösterebilmektir. Korkmadan yaz, düşün, boz, tekrar kur. Bazen en iyi fikir, en kötü görünenin içinden çıkar. Düzen zaten herkese yeterince hâkim; biraz da kaosun keyfini çıkaralım.

Yükleniyor..
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.