Ziraat mühendisleri pestisit kalıntısı denetimlerini yaptı
Ziraat mühendisleri pestisit kalıntısı denetimlerini yaptı
Orhaneli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ziraat mühendisleri tarafından tarımsal ürünlere zarar veren, bitki hastalıkları, zararlıları, yabancı otları yok etmek veya kontrol altına almak için harekete geçti.
Haber Giriş Tarihi: 04.06.2026 16:15
Haber Güncellenme Tarihi: 04.06.2026 16:16
Kaynak:
İHA
Çiftçiler tarafından kullanılan maddelerin, hasattan önce zamanında ve uygun miktarda kullanılıp kullanılmadığı denetlemesini yaparak çiftçilerin üretmiş oldukları ürünlerden laboratuvarlarda incelenmek üzere ilçe mahallelerinden numune örnekler alındı. Orhaneli İlçe Tarım Müdürü Burhan Kale, "Orhaneli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü olarak, 2026 Yılı Hasat Öncesi Pestisit Denetimi Programı kapsamında ilçemizde yetiştirilen tarımsal ürünlerden numuneler alınarak kalıntı analizleri gerçekleştirilmektedir. Yapılan çalışmalarla, bitki koruma ürünlerinin doğru ve bilinçli kullanımının teşvik edilmesi, gıda güvenilirliğinin sağlanması ve tüketici sağlığının korunması amaçlanmaktadır. Alınan numuneler yetkili laboratuvarlarda analiz edilmekte, sonuçlar ilgili mevzuat çerçevesinde değerlendirilmektedir. Müdürlüğümüz, güvenilir gıda arzının sağlanması ve sürdürülebilir tarımsal üretimin desteklenmesi amacıyla denetim faaliyetlerini titizlikle sürdürmektedir" dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Ziraat mühendisleri pestisit kalıntısı denetimlerini yaptı
Orhaneli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ziraat mühendisleri tarafından tarımsal ürünlere zarar veren, bitki hastalıkları, zararlıları, yabancı otları yok etmek veya kontrol altına almak için harekete geçti.
Çiftçiler tarafından kullanılan maddelerin, hasattan önce zamanında ve uygun miktarda kullanılıp kullanılmadığı denetlemesini yaparak çiftçilerin üretmiş oldukları ürünlerden laboratuvarlarda incelenmek üzere ilçe mahallelerinden numune örnekler alındı. Orhaneli İlçe Tarım Müdürü Burhan Kale, "Orhaneli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü olarak, 2026 Yılı Hasat Öncesi Pestisit Denetimi Programı kapsamında ilçemizde yetiştirilen tarımsal ürünlerden numuneler alınarak kalıntı analizleri gerçekleştirilmektedir. Yapılan çalışmalarla, bitki koruma ürünlerinin doğru ve bilinçli kullanımının teşvik edilmesi, gıda güvenilirliğinin sağlanması ve tüketici sağlığının korunması amaçlanmaktadır. Alınan numuneler yetkili laboratuvarlarda analiz edilmekte, sonuçlar ilgili mevzuat çerçevesinde değerlendirilmektedir. Müdürlüğümüz, güvenilir gıda arzının sağlanması ve sürdürülebilir tarımsal üretimin desteklenmesi amacıyla denetim faaliyetlerini titizlikle sürdürmektedir" dedi.
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler
Bursa'da otluk alanda korkutan yangın
Yıldırım’da kardeşlik köprüsü
Başkan Yılmaz, muhtarlarla bir araya geldi
Bursa'da 'Eşref Tek' için lokma döktürdüler
Bursa'da yol kenarında duran motosiklete çarptı: 1 yaralı
İnegöl’e yeni Aile Sağlığı Merkezi için protokol imzalandı
Bakan Fidan: Türkiye, her türlü desteği vermeye devam edecek
Uludağ Enerji Grubu’na Uluslararası Finansman Ödülü
İçişleri Bakanlığı: 221 şüpheli yakalandı