Bursa Büyükşehir Meclisi’nde su indirimi kararı oy birliğiyle geçti
Bursa Büyükşehir Meclisi’nde su indirimi kararı oy birliğiyle geçti
Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nde BUSKİ su tarifelerine yönelik indirim düzenlemesi oy birliğiyle kabul edildi. Meclis toplantısında konuşan Belediye Başkan Vekili Şahin Biba, yapılan düzenlemenin özellikle düşük ve orta seviyede su tüketen vatandaşlara önemli avantaj sağlayacağını söyledi.
Haber Giriş Tarihi: 14.05.2026 18:32
Haber Güncellenme Tarihi: 14.05.2026 18:33
Kaynak:
(HABER MERKEZİ)
Biba, Bursa’daki abonelerin büyük bölümünün aylık 15 metreküp ve altında su kullandığını belirterek, “Bursalı hemşehrilerimizin yüzde 87’si 15 metreküpe kadar su tüketiyor. Yeni düzenlemeyle 15 metreküp su kullanan bir abonenin faturasında yaklaşık yüzde 28 indirim olacak” dedi.
Daha düşük tüketim yapan vatandaşların daha yüksek oranda indirimden yararlanacağını ifade eden Biba, “Abonelerin yaklaşık yüzde 50’sinin bulunduğu kullanım seviyesinde indirim oranı yüzde 35’e kadar çıkıyor. Bu kesimin büyük kısmını emekliler ve az nüfuslu aileler oluşturuyor” diye konuştu.
Yüksek tüketimli abonelerin de düzenlemeden faydalanacağını belirten Biba, “25 metreküp gibi yüksek kullanımda dahi yüzde 13 oranında indirim uygulanacak” ifadelerini kullandı.
İndirimin BUSKİ’ye maliyetine de değinen Biba, kurumun yaklaşık 1,5 milyon abonesi bulunduğunu hatırlatarak, “Her 1 liralık indirimin BUSKİ’ye maliyeti 1,5 milyon liradır” dedi.
Meclis görüşmeleri sırasında zaman zaman söz hakkı tartışmaları yaşanırken, Şahin Biba, “Bu meclisin demokratik şekilde yönetildiğini herkes görmeye devam edecek” açıklamasında bulundu.
Yapılan konuşmaların ardından BUSKİ su tarifelerinde indirimi içeren düzenleme oylamaya sunuldu ve mecliste oy birliğiyle kabul edildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa Büyükşehir Meclisi’nde su indirimi kararı oy birliğiyle geçti
Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nde BUSKİ su tarifelerine yönelik indirim düzenlemesi oy birliğiyle kabul edildi. Meclis toplantısında konuşan Belediye Başkan Vekili Şahin Biba, yapılan düzenlemenin özellikle düşük ve orta seviyede su tüketen vatandaşlara önemli avantaj sağlayacağını söyledi.
Biba, Bursa’daki abonelerin büyük bölümünün aylık 15 metreküp ve altında su kullandığını belirterek, “Bursalı hemşehrilerimizin yüzde 87’si 15 metreküpe kadar su tüketiyor. Yeni düzenlemeyle 15 metreküp su kullanan bir abonenin faturasında yaklaşık yüzde 28 indirim olacak” dedi.
Daha düşük tüketim yapan vatandaşların daha yüksek oranda indirimden yararlanacağını ifade eden Biba, “Abonelerin yaklaşık yüzde 50’sinin bulunduğu kullanım seviyesinde indirim oranı yüzde 35’e kadar çıkıyor. Bu kesimin büyük kısmını emekliler ve az nüfuslu aileler oluşturuyor” diye konuştu.
Yüksek tüketimli abonelerin de düzenlemeden faydalanacağını belirten Biba, “25 metreküp gibi yüksek kullanımda dahi yüzde 13 oranında indirim uygulanacak” ifadelerini kullandı.
İndirimin BUSKİ’ye maliyetine de değinen Biba, kurumun yaklaşık 1,5 milyon abonesi bulunduğunu hatırlatarak, “Her 1 liralık indirimin BUSKİ’ye maliyeti 1,5 milyon liradır” dedi.
Meclis görüşmeleri sırasında zaman zaman söz hakkı tartışmaları yaşanırken, Şahin Biba, “Bu meclisin demokratik şekilde yönetildiğini herkes görmeye devam edecek” açıklamasında bulundu.
Yapılan konuşmaların ardından BUSKİ su tarifelerinde indirimi içeren düzenleme oylamaya sunuldu ve mecliste oy birliğiyle kabul edildi.
Kaynak: (HABER MERKEZİ)
En Çok Okunan Haberler
Sağlık Bakanı Memişoğlu: "Dünyada bir ilke daha imza atıldı"
DMM'den '25 Yeni İl' açıklaması
Galibaf: "İran, nihai zafere doğru büyük bir adım attı"
Kabine sonrası Erdoğan'dan ABD-İran Mutabakatı değerlendirmesi
Fenerbahçe, Beşiktaş karşısında seriyi 1-1'e getirdi
Bursa’da kurşunların havada uçuştuğu çatışma kamerada
Fenerbahçe'de yönetim kurulu görev dağılımı yapıldı
Panathinaikos, Ergin Ataman ile yollarını ayırdı
Vance: Beklentimiz, boğazın ücretsiz bir şekilde açılması