Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, resmi ziyaret kapsamında geldiği Almanya'da Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Başbakanı Hendrik Wüst ile görüştü.
Haber Giriş Tarihi: 18.05.2026 16:39
Haber Güncellenme Tarihi: 18.05.2026 16:40
Kaynak:
İHA
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Türkiye-Almanya Stratejik Diyalog Mekanizması Üçüncü Toplantısı'na katılmak üzere Almanya'ya geldi. Bakan Fidan, başkent Berlin'deki temasları kapsamında en çok Türk nüfusun bulunduğu Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Başbakanı Hendrik Wüst ile görüştü. Görüşmede, güncel jeopolitik zorlukları da kapsayan bir görüşme gerçekleştirdiği bildirildi.
Türkiye'nin Berlin Büyükelçiliğinde gerçekleşen görüşmenin ardından Kuzey Ren Vestfalya Eyalet Başbakanlığı, sosyal medya hesabında yaptığı paylaşımda, Kuzey Ren Vestfalya eyaletinin, ekonomik ve toplumsal olarak Avrupa'da ve dünyanın hiçbir başka bölgesinde olmadığı kadar Türkiye ile sıkı sıkıya bağlı olduğuna vurgu yaptı.
Kuzey Ren Vestfalya, 18 milyonu aşan nüfus ile ülkenin en kalabalık eyaleti olurken, eyalette 500 bine yakın Türk yaşıyor. Almanya'da Türklerin hissedarı olduğu her üç şirketten biri bu eyaletti bulunurken, Almanya-Türkiye arasındaki ticaret hacminin beşte biri Kuzey Ren Vestfalya eyaletinde gerçekleştiriliyor.
Bakan Fidan'ın temasları kapsamında Almanya Dışişleri Bakanı Johann David Wadephul ile Türkiye-Almanya Stratejik Diyalog Mekanizması Üçüncü Toplantısı'na eş başkanlık etmesi ve ardından ortak basın toplantısı düzenlemesi bekleniyor. Bakan Fidan'ın daha sonra Almanya Başbakanı Friedrich Merz ile bir araya gelmesi öngörülüyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bakan Fidan Almanya'da
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, resmi ziyaret kapsamında geldiği Almanya'da Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Başbakanı Hendrik Wüst ile görüştü.
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Türkiye-Almanya Stratejik Diyalog Mekanizması Üçüncü Toplantısı'na katılmak üzere Almanya'ya geldi. Bakan Fidan, başkent Berlin'deki temasları kapsamında en çok Türk nüfusun bulunduğu Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Başbakanı Hendrik Wüst ile görüştü. Görüşmede, güncel jeopolitik zorlukları da kapsayan bir görüşme gerçekleştirdiği bildirildi.
Türkiye'nin Berlin Büyükelçiliğinde gerçekleşen görüşmenin ardından Kuzey Ren Vestfalya Eyalet Başbakanlığı, sosyal medya hesabında yaptığı paylaşımda, Kuzey Ren Vestfalya eyaletinin, ekonomik ve toplumsal olarak Avrupa'da ve dünyanın hiçbir başka bölgesinde olmadığı kadar Türkiye ile sıkı sıkıya bağlı olduğuna vurgu yaptı.
Kuzey Ren Vestfalya, 18 milyonu aşan nüfus ile ülkenin en kalabalık eyaleti olurken, eyalette 500 bine yakın Türk yaşıyor. Almanya'da Türklerin hissedarı olduğu her üç şirketten biri bu eyaletti bulunurken, Almanya-Türkiye arasındaki ticaret hacminin beşte biri Kuzey Ren Vestfalya eyaletinde gerçekleştiriliyor.
Bakan Fidan'ın temasları kapsamında Almanya Dışişleri Bakanı Johann David Wadephul ile Türkiye-Almanya Stratejik Diyalog Mekanizması Üçüncü Toplantısı'na eş başkanlık etmesi ve ardından ortak basın toplantısı düzenlemesi bekleniyor. Bakan Fidan'ın daha sonra Almanya Başbakanı Friedrich Merz ile bir araya gelmesi öngörülüyor.
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler
Göztepe, 101. yaşını kutladı
Öfkeli baba, kızını rahatsız eden gencin kulağını kesti
Trump'tan Netanyahu'ya küfürlü tepki
Bakan Gürlek’ten taziye mesajı
Plajda silahlı insansız hava aracı bulundu
Suç örgütüne ağır darbe: 63 gözaltı
Şehit Polis Memuru Tayfun Baş, son yolculuğuna uğurlandı
Silahla yaralama şüphelisi tutuklandı
OYAK'ın 65'inci yıl coşkusu, Dragos Sahili'nde tek yürek oldu